Известие

Collapse
No announcement yet.

Имам ли вариатор или нямам?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Първоначално публикувано от митака-пловдив Покажи съобщение
    Колеги,аз когато се "борих" с вариатора и релетата,забелязах че дори едно от 4-те релета да нее включено,колата гасне,или въобще не пали.Относно това за вариатора,върху капачето му беше "мацната" с червена боя нещо като лентичка.Та именно в него ми беше проблема;пъпката му се беше отлепила,което е подавало постоянен сигнал на вариатора да сработва,това пък води до нестабилни обороти,което пък е навело на мисълта някой умник да му резне кабелите .

    За значението на буксите пък,само и аз да поясня.Когато му подадете директно плюс и минус а вариатора е в ръцете ви,няма значение кой кабел къде се слага.НО,когато го опрете някъде по двигателя (явно си "хваща" маса) тогава работи само по един определен начин!!!!!На моя на едната букса има цифрата 2 и там се слага минусовия кабел. Успех!
    Еее,това чукане чаках дет се казва.А колега,релето,което е за вариатора има ли някакъв номер сериен-в смисъл-за какво да питам като отида в магазина?И наистина ли е с 5 крачета,от които само за 4 има кабели отдолу,щото при мен е така...

    А за това,че не пали ако не са и 4-те релета на място ме озадачи наистина.Мойта запали както всеки друг път...абе тя преди време и без дебитомер запали като се замисля...само да можеше да пали без бензин

    Comment


    • #92
      Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
      ...абе тя преди време и без дебитомер запали като се замисля...само да можеше да пали без бензин
      е тва кажи как го постигна бе колега с паленето без дебитомер!!!
      sigpicалфа ромео 155 TS 2.0 8V настояща
      Suzuki GSXR 750 W настоящ
      Kawasaki KZ 440A вече бивш

      Comment


      • #93
        Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
        Еее,това чукане чаках дет се казва.А колега,релето,което е за вариатора има ли някакъв номер сериен-в смисъл-за какво да питам като отида в магазина?И наистина ли е с 5 крачета,от които само за 4 има кабели отдолу,щото при мен е така...

        А за това,че не пали ако не са и 4-те релета на място ме озадачи наистина.Мойта запали както всеки друг път...абе тя преди време и без дебитомер запали като се замисля...само да можеше да пали без бензин


        След малко ще слезна да му запиша номера и да ти го кажа.И относно крачетата,релето може и да е с 10 крачета а да работи само с 4 Това въобще не трябва да те тревожи според мен.

        И да наистина,дори това което беше за вариатора,когато го извадя от мястото му,колата пали,работи 5-10 секунди и гасне.Двте които отговарят за помпата и дюзите,с тях дори не пали,а с четвъртото реле ми светка червената дюза на таблото и тогава държи 1000+ оборота.


        Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

        Comment


        • #94
          Имате 4 релета... 2 от тях се водят главни и захранват тъи наречения компютър ,третото захранва бензиновата помпа а последното е с диод и то управлява соленоида на вариатора...Последното има диод в себе си защото то цъка мноого често докато двигателя е запален!!!Диода предпазва електрониката която го управлява (ЕЦУ-то) от обратни импулси!!!
          Соленоида на вариатора трябва да сработва без значение как са зацепени кабелите му ,а бобината му вътре няма връзка с корпус (маса)...
          Вариатора сработва със ВСЯКО рязко подаване на газ...
          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

          Comment


          • #95
            Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
            Вариатора сработва със ВСЯКО рязко подаване на газ...
            точно! имам само да допълне че се задейства вариатора над 1500 оборота и над 30% натоварване на двигателя!


            Даването на газ, води до пристрастяване!
            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
            Volvo V50 2.0D by RuBig

            Comment


            • #96
              Благодаря ви сърдечно за отговорите,колеги!Не знам как съм го постигнал,колега,но факт е,че запали ...и в двата случая.Та значи току-що слязох,номерирах релетата и ги извадих и отворих всичките.Намерих релето с диода,здраво е,само че май не си беше на мястото.Другите трите са напълно еднакви,едното от тях е заминало.Значи излиза,че май ми трябва едно съвсем нормално реле без диод.Утре ще се опитам да се сдобия с него-надявам се,че като им го покажа,ще ми дадат квото трябва.
              Въпросът сега обаче е как да улуча кое реле къде е-аз съм си номерирал до момента как са били,но мисля,че са били разменени,а по мястото им не мога да се ориентирам,щото целия блок с релетата при мен не е на стойката долу,а като купих колата беше изкаран горе и вързан със свинска опашка за маркуча към дросела И ще съм ви много благодарен ако ми подскажете някаква схема,по която да се ориентирам кое реле на коя дупка да набуча

              Comment


              • #97
                утре ще ти пратя снимка колега защото сега е късно, предполагам няма да ги слагаш в момента
                sigpicалфа ромео 155 TS 2.0 8V настояща
                Suzuki GSXR 750 W настоящ
                Kawasaki KZ 440A вече бивш

                Comment


                • #98
                  Първоначално публикувано от Rider_alfa155 Покажи съобщение
                  утре ще ти пратя снимка колега защото сега е късно, предполагам няма да ги слагаш в момента
                  Благодаря ти много!Да,няма сега да тръгна да ги слагам,единствено щото няма осветен гараж наоколо,иначе не ми мърда цяла нощ ровичкане по колата. скоро обаче ще си купя една каска с фенерче и ще мога да си действам и в тъмното Току-виж ми помогнала и в други по-тънки работи и дейности

                  Comment


                  • #99
                    Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                    Благодаря ти много!Да,няма сега да тръгна да ги слагам,единствено щото няма осветен гараж наоколо,иначе не ми мърда цяла нощ ровичкане по колата. скоро обаче ще си купя една каска с фенерче и ще мога да си действам и в тъмното Току-виж ми помогнала и в други по-тънки работи и дейности
                    Откачаш акумулатора... Махаш двете букси от соленоида на вариатора... Пускаш мултицета на обхват "мерене на диоди (често съчетан със звукова индикация)" и проверяваш къде ще ти даде на "късо" м-у единия кабел на соленоида и силовата верига на някое от релетата... Незнам как да се изкажа по-разбираемо...
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                      Откачаш акумулатора... Махаш двете букси от соленоида на вариатора... Пускаш мултицета на обхват "мерене на диоди (често съчетан със звукова индикация)" и проверяваш къде ще ти даде на "късо" м-у единия кабел на соленоида и силовата верига на някое от релетата... Незнам как да се изкажа по-разбираемо...
                      ОК,благодаря С риск да предизвикам критики обаче,продължавам да упорствам,че според това,което чета в момента в PDF-ите,релето с диод не е за вариатора-цитирам:

                      "Релето с диод S12b, задействано от негативен сигнал от пин 27 на ЕКУ, праща обратен сигнал в пин 54 на ЕКУ,захранва релето на горивната помпа S12C и дава пусков сигнал на соленоида на клапана за горивните изпарения,на мотора за празен ход и до инжекторите S3"

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Dimicha Покажи съобщение
                        ОК,благодаря С риск да предизвикам критики обаче,продължавам да упорствам,че според това,което чета в момента в PDF-ите,релето с диод не е за вариатора-цитирам:

                        "Релето с диод S12b, задействано от негативен сигнал от пин 27 на ЕКУ, праща обратен сигнал в пин 54 на ЕКУ,захранва релето на горивната помпа S12C и дава пусков сигнал на соленоида на клапана за горивните изпарения,на мотора за празен ход и до инжекторите S3"
                        Няма да има критики защото аз с тея релета съм си играл от любопитство зимата на 2007-ма и говоря по спомени...
                        Отпред... трябва да има (пак по спомени) и два бушона... единия е 7.5А а другия 15А!!Тоя 7.5 трябва да е вързан за едното реле което захранва електрониката а тоя от 15 е за помпата... Като замериш с уреда може да установиш тези бушони към кои релета са вързани!!Отделно може да провериш (пак с уреда) кое реле праща напрежение за вариатора
                        С мерене ще излезе всичко...
                        Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 23:32.
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • Значи намерих реле-първо ново някакво испанско ново за скромната сума от 3.70,но се оказа,че не е 12v/30A, а 12V/2*20A и не посмях да го сложа.Та отидох до една морга и там ме одраха 7 лв за старо реле Бош със същия номер като оригиналното-боцнах го веднага,но не мога да кажа дали има някаква разлика.Мислех да слизам да пробвам дали работи вариаторът,но такава буря почва навън,че просто няма начин.Да му се невиди и шибания ден-цял ден си мечтая как ще натъкмя колата,а то времето няма да ми позволи.Ако утихне,ще сляза да я почовъркам,пък да видим дали ще тръгне вариаторът.

                          Comment


                          • дай ми я да я покарам 20 тина мин !и ще ти тръгне вариатора!!!
                            155 осем хиляди клапана 16 вериги
                            0884650778 токи4а

                            http://www.youtube.com/watch?v=JLPSY...eature=related

                            Comment


                            • Ами къде си,ще ти я дам,стига да обещаеш да не я тормозиш много...т.е. повече от мене. Шегата настрана,отдавна искам да я дам да я покара някой,който от много време има такава,та да ми каже какво смята,че не е наред.Но то наблизо май няма никой от форума с такава

                              Comment


                              • Моя пък от незнам кога,но пак си е взел отпуска

                                Тва пък вече е прекалено!!

                                Ако натисна с пръста,двете пъпки на релето (отворих го и го бърниках) вариатора работи.Обаче сам неще и неще да се пусне.Нито на 3000 оборота нитно на 6750!

                                Да се пусна и аз по парзалката пак!Преди да се подаде + на релето,което от своя страна подава на вариатора.От къде аджеба взима информация.И това съпротивление в тъпото реле,как да разбера дали работи?!


                                Аз не деля хората на големи и малки,а на велики и жалки...

                                Comment

                                Working...
                                X